GP2-test voor Loeb ter voorbereiding F1-race

'Rallyrijder debuteert in Abu Dhabi'

[28-09-2009] Al langere tijd gaat het gerucht dat rallykampioen Sebastien Loeb in Abu Dhabi zijn Formule 1-debuut maakt voor Toro Rosso. Ter voorbereiding test hij volgende week in ieder geval in een GP2-wagen.

 

 

Loeb maakte tijdens zijn tests voor Renault en Red Bull Racing zoveel indruk, dat Toro Rosso de Fransman tijdens de laatste race van het seizoen wil inzetten. Zijn rallyteam Citroën heeft inmiddels toestemming gegeven.

Het lijkt er steeds meer op dat het niet alleen om een gerucht gaat. GP Week meldt dat de rallycoureur volgende week in Jerez zijn debuut maakt tijdens een GP2-test. De Fransman was aanwezig tijdens de laatste GP2-race van het seizoen in Portimão om een stoeltje te laten maken bij DPR.

Loeb is goed bevriend met één van de engineers van DPR en kan zodoende volgende week twee dagen testen voor het team. De link met GP2 is niet zonder toeval. Voorafgaand aan het Formule 1-weekend op het circuit in Abu Dhabi test het GP2 Azië-kampioenschap op diezelfde baan.

Naar verluidt zullen er verschillende Formule 1-coureurs, waaronder Loeb, aan die test deelnemen om zo alvast aan het circuit te kunnen wennen.

Fotoalbum: EK Tractorpulling.

- EK Tractorpulling Bakel (NL) 12 september, klik hier...

Videobeelden World Cup weekend Raceway Venray 2009

Raceway Venray: ´World Cup Stockcar F1 2009 Ron Kroonder´



Ron Kroonder uit Assendelft is de nieuwe World Cup winnaar Stockcar F1 2009.

Uitslag World Cup Stockcar F1 Raceway Venray 27-09-2009
1. Ron Kroonder NL217
2. Dave Schaap NL007
3. Dranky Wainman Jr. GBN515





Uitslag Stockcar F1 World Cup 2009, klik hier....
Alle uitslagen van de verreden klasses, klik hier...
Meer foto's en nieuws volgen nog.....

Gordon Moodie pakt World Cup Stockcar F2 titel 2009 op Raceway Venray



Uitslag World Cup Stockcar F2 zaterdag 26 september 2009 raceway Venray:

1. Gordon Moodie (GB7)
2. Henk Peters (NL25)
3. Danny Smidt (NL48)

Complete uitslag World Cup Stockcar F2, klik hier....
Uitslagen van alle vereden manches, klik hier....

  

NASCAR: Zware veiligheidsmaatregelen in Dover

Dit weekend staat de tweede wedstrijd van de NASCAR Chase in Dover op het programma. Na 11 Sept 2001 vond de allereerste NASCAR wedstrijd weer op Dover plaats. Sindsdien kende het circuit verscherpte veiligheidsmaatregelen die tot deze week van kracht waren. Maar nu zijn deze zelfs behoorlijk aangescherpt.


dover
Dover een mogelijk doelwit?


Zware veiligheidsmaatregelen in Dover
Recente ontwikkelingen in Amerika hebben er toe geleid dat er voor de NASCAR-wedstrijd in Dover a.s. weekend verscherpte maatregelen worden genomen. “Tijdens de wedstrijd in Dover zullen er maar liefst 400 extra brandweerlieden c.q. hulpverleners klaar staan voor eventuele calamiteiten die zich voor kunnen doen.” aldus het persbericht van het circuit.

De dreiging van een aanslag op een sportfaciliteit bij de Amerikanen zit er diep in. De FBI en het Amerikaanse Ministerie van Binnenlandse Zaken maakten nog niet zo lang bekend dat er inderdaad een dreiging bestaat voor sportstadions, hotels en entertainment attracties.

IRL: Danica Patrick verlengt contract met AGR Racing

Danica Patrick heeft haar contract met Andretti Green Racing met drie jaar verlengd. De Indycar fans en de IRL-organisatie kunnen voorlopig opgelucht adem halen. Maar de stap naar NASCAR lijkt er in de toekomst toch aan te komen.




danica_contract



Danica Patrick verlengt contract met drie jaar bij AGR
Tijdens het laatste IRL weekend van het seizoen in Homestead op 11 oktober a.s. zal Danica Patrick officieel haar handtekening zetten onder een driejarig AGR-contract. De IRL-organisatie haalt voorlopig in ieder geval opgelucht adem. Jeff Belskus, de opvolger van Tony George: “Zij is natuurlijk fantastisch voor ons kampioenschap en vormt een vast bestanddeel hiervan. Ik ga niet zeggen dat het absoluut noodzakelijk is om haar in het kampioenschap te hebben maar wel dat ik mijn voorkeur uitspreek om haar erbij te hebben. Ik kan begrijpen dat zij alle aanbiedingen in overweging heeft genomen. Ik hoop dat zij altijd een Indycar rijdster blijft, ook wanneer zij het ergens anders gaat proberen. Zij heeft gezegd dat zij haar hele leven al het winnen van de Indy 500 als doel heeft.”

Het contract met AGR-Racing laat Patrick echter toe om ook aan de ARCA, NASCAR Nationwide en Camping World Truck Series deel te nemen.

Danica Patrick: “NASCAR interesseert mij en dat is niets bijzonders want ik begrijp ook niet waar de mensen zich druk over maken. Tony Stewart kende ik natuurlijk al heel lang en heeft op mijn vele vragen enorm goede adviezen gegeven. Bij mijn bezoek aan zijn werkplaats heb ik hem ook gefeliciteerd met zijn successen als rijder/teameigenaar.”

Stewart heeft voorlopig geen plannen om Patrick in te zetten. Wel bestaat de mogelijkheid dat zij voor het team van Hendrick Motorsports en JR Motorsports in de Nationwide Series gaat uitkomen. Recentelijk verlengde Patrick haar contract met GoDaddy.com dat zowel sponsor van beide teams is. Insiders sluiten niet uit dat zij Mark Martin over drie jaar in de No 5 Chevrolet bij Hendrick Motrosports eventueel kan vervangen.

Spa-Francorchamps weer even open

Spa-Francorchamps weer even open

Circuit tekent beroep aan tegen schorsing vergunning

[24-09-2009] Er wordt dit weekend gewoon weer geracet op Spa-Francorchamps. De vergunning van het circuit werd deze week geschorst door de Belgische Raad van State, maar na een beroep mag een geplande race dit weekend doorgaan. De toekomst blijft echter onzeker.

De Raad van State trok de vergunning van het beroemde Belgische circuit in naar aanleiding van een klacht van buurtbewoners tegen de geluidsoverlast. Die klacht werd al in 2007 ingediend, maar de uitspraak werd pas deze week gedaan.

Direct na het besluit van de Raad van State tekende de circuitorganisatie bezwaar aan. Dat had effect: een duurrace van zes uur mag dit weekend gewoon doorgaan.

De langetermijntoekomst van het circuit blijft echter onzeker. Naar aanleiding van het beroep zal de Raad binnenkort een nieuwe uitspraak doen. Sluiting dreigt dus nog steeds.

Spa-Francorchamps dicht?

De Raad van State heeft begin deze week de uitbatingsvergunning van de F1-omloop in Spa-Francorchamps vernietigd. Voorlopig mag er dan ook niet meer geraced worden op het circuit.
(foto joost custers)
Ieder circuit in België heeft een uitbatingsvergunning nodig. Na een klacht, ingediend door een VZW van buurtbewoners, heeft de Raad van State, het hoogste rechtscollege van ons land, die van Spa-Francorchamps echter nietig verklaard. De klacht gaat vooral om geluidskwesties.

De beslissing van de Raad van State komt er bijna twee jaar na de klacht. De buurtbewoners drongen aan op de schorsing van de vergunning, goedgekeurd door toenmalig minister
André Antoine.

Die vergunning werd op 12 april 2007 afgeleverd en liet de exploitatie toe van het circuit en de realisatie van werken, die intussen al afgerond zijn. Voorwaarde was dat er een studie kwam naar de
geluidsoverlast.

De Raad van State vindt de studie "zwaar ontoereikend en met lacunes". Omdat ze niet kan waarborgen dat de uitbating van het circuit geen "ernstige moeilijk te herstellen schade veroorzaakt" wordt de uitbatingsvergunning geschorst.

Een geplande testdag op Francorchamps van woensdag gaat alvast niet door. Nog woensdag zal het beheer van het circuit de zaken trachten recht te zetten.

Circuit Zolder voert al jaren een pro-actieve politiek in verband met geluid en heeft wel een geldige uitbatingsvergunning. Ook Spa-Francorchamps werkte aan het probleem van de geluidsoverlast. De laatste twee jaar waren er dan ook geen klachten meer.

NASCAR: Veteraan Mark Martin verslaat Montoya op Loudon

De eerste wedstrijd voor de Chase naar de Cup eindigde in een confrontatie tussen veteraan Mark Martin en Juan Pablo Montoya, die in de eindsprint naar de finish toch het onderspit moest delven.


montoya_hamlin_loudon
Montoya was een dominante factor maar Denny Hamlin werd tweede.

Montoya delft in eindfase het onderspit
In de eindfase van de Sylvania 300 moest Juan Pablo het afleggen tegen de ervaring van Mark Martin Na de laatste re-start raceten Mark Martin en Juan Pablo Montoya naast elkaar, totdat de veteraan in “Turn 1 “ wat afstand kon nemen. Wat Martin precies deed was niet duidelijk maar Montoya verloor iets aan snelheid. Montoya moest zelfs zijn tweede plek aan Denny Hamlin prijsgeven maar behield zijn respect voor de veteraan. Montoya: “Ik zou hetzelfde gedaan hebben maar dit kun je alleen maar doen bij iemand die je 100% vertrouwt en niet elimineert. Ik denk dat het bij iemand anders die iets aggressiever was geweest anders was afgelopen. Je moet ervan leren, want hier heb ik nog niet genoeg voor de zege gevochten.”

Toen A.J. Allmendinger’s Dodge tijdens de witte vlag(allerlaatste ronde spinde was de race direct over. Mark Martin: “Ik denk niet dat ik stopte. Misschien had Montoya de indruk dat ik dit deed, maar ik wilde gewoon niet die kant uitgaan en van de baan geraken. Dat zou wel erg stom zijn.” Het incident leidde er toe dat Montoya direct van zijn gas afging waardoor Mark Martin behoorlijk wat afstand kon nemen. In een chaotisch laatste moment wisten de drie koplopers de gestrande bolide van Allmendinger nog handig te omzeilen. Een moment waarvan Denny Hamlin profiteerde door de tweede plek te pakken. Van de 300 ronden tellende wedstrijd reed Montoya er ruim 104 op kop.
Lees verder...

Fia GT nieuws: 'XAVIER MAASSEN NET NAAST PODIUM IN PORTIMAO'



PORTIMAO, PORTUGAL. Xavier Maassen is vandaag vierde geworden in de zesde wedstrijd van het FIA GT-kampioenschap in Portimao, Portugal. Xavier Maassen moest door omstandigheden opnieuw bij de Brazilianen Roberto Streit en Enrique Bernoldi instappen en tot op enkele ronden van het einde van een prachtige race leek het erop dat de Nederlander opnieuw een podium zou kunnen behalen. Maar de ex-F1-rijder Enrique Bernoldi kon door een klein euvel aan de wagen de derde plaats niet behouden. “Al deed hij het al het mogelijke en onmogelijke in de strijd om de derde plaats”, onderstreept Xavier Maassen na de race. “Maar er was een wiel geraakt tijdens de race en de bandenslijtage was dan ook buitengewoon, waardoor hij zijn kansen niet eerlijk kon verdedigen.” Xavier Maassen is nu vierde in het kampioenschap, nog steeds met uitzicht op de derde plek in de eindafrekening.  Lees verder...

Autospeedway nieuws: 'Overdekte zitplaatsen, grote kantine, Raceway Venray is er bijna klaar voor!'



De bouwvakkers werken bijna dag en nacht om Raceway Venray gereed te krijgen voor de World Cup races op Raceway Venray, die op 26 en 27 september 2009 op het circuit plaatsvinden.

Maar, het harde werken levert wel iets op: er worden overdekte tribunes gebouwd voor meer dan 1.000 gasten en ook de nieuwe kantine kan meer dan 1.000 gasten tegelijkertijd ontvangen, uiteraard ook overdekt.



Daarnaast wordt er op de tweede verdieping een VIP-ruimte gecreëerd voor sponsoren en genodigde gasten.

Op de buitenring wordt een tijdelijke tribune gebouwd waarop u kunt zitten met uw eigen stoel, deze kunt u dus meenemen. Vanuit deze tijdelijke tribune kunt u over de staanplaatsen heen kijken: zo kunt u alles optimaal zien.

Kortom: goed of slecht weer, wij werken hard aan mooie, droge faciliteiten!

Bron: Media www.racewayvenray.com

Stockcar F1 nieuws: 'Andy Smith takes 2009 World Championship'



Race results: 391, 515, 2, 21, 55, 97, 33, 249, 288, H29, 259

20060823-wc-9.jpg image by mbol

Fiscus legt beslag op inboedel renstal Jan Lammers

KATWIJK - De belastingdienst heeft beslaggelegd op de inboedel van de renstal Racing for Holland van autocoureur Jan Lammers.

Werkplaatsen, gereedschappen, racekleding, helmen en zelfs een racewagen zijn al ter veiling aangeboden. Lammers heeft tot 29 september om zijn schulden af te lossen.

Lukt hem dat niet, dan gaat de fiscus over tot verkoop.


Oplossing

 

Lammers laat weten dat een oplossing nabij is. ''Het is niet leuk dat dit gebeurt en het kost een hoop negatieve energie, maar het is even de realiteit'', zegt de eigenaar van Racing for Holland, die met Team Netherlands ook actief is in de A1GP.

''Toch ben ik niet van plan het zover te laten komen. Ik verwacht binnen enkele dagen een oplossing te hebben en positief nieuws te kunnen brengen."

"Er zijn zoveel mensen die me willen helpen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.''

Geen faillisement

 

Lammers benadrukt dat van een faillissement geen sprake is. ''Ik heb gewoon een uitstaande schuld en die moet ik betalen aan de belastingdienst. Het zijn kosten die ik gemaakt heb tussen 2001 en 2007 met het rijden van de 24 Uur van Le Mans."

"Ik heb toen veel geïnvesteerd om daar goed te kunnen presteren. Over de laatste twee jaar kan ik alleen maar tevreden zijn, want ik heb zelfs winst gemaakt.''

A1GP

 

De beslaglegging staat los van de ontwikkelingen in de A1GP, de raceklasse waarin landenteams het tegen elkaar opnemen en waarin het team van Lammers vorig jaar vierde werd.

De organisatie van de A1GP heeft voor komend seizoen nog een heel dunne kalender. ''Ik heb natuurlijk geen invloed op het doorgaan van een kampioenschap, maar ook daar ben ik hoopvol gestemd. Ik denk dat binnenkort veel duidelijk wordt.''

© ANP

Stockcar f1 nieuws: 'Zaterdag 26 en zondag 27 september - World Cup wedstrijden Stockcar Formule 1 & 2 - Raceway Venray'



Raceway Venray plaatst de World Cup stockcar Formule 1 en 2 alsnog op de kalender. Wat niemand had verwacht, komt meestal als een verrassing, zo ook het alsnog verrijden van het meest in het oog springende raceweekend van Nederland.
Een weekend waarin race minnend Nederland de vijf vertrouwde raceklassen van Raceway Venray weer mag begroeten, op het nieuwe circuit. Er wordt nog druk gewerkt aan de totale realisatie van het nieuwe multifunctionele centrum voor onder andere auto- en motorsport en tal van andere activiteiten en evenementen zoals buggyrijden, wielerrondes, slipcursussen etc. Maar dit weekend zijn wij als organisatie verheugd u te mogen begroeten voor 33 manches autospeedway genot.



Op zaterdag zullen de stockcar formule 2 coureurs hun World Cup verrijden, met enkele absolute toppers uit Engeland. “Defending Champion” Gordon Moodie weet zich gesteund door Chris Roots, Ian Thompson en Andrew Palmer. Wie van de Nederlandse brigade weet de suprematie van Moodie te breken? Willie Peeters, Roy Hendriks en Geert Jan Keijzer waren tijdens de opendag in april al snel, maar ook de jonge garde waaronder Danny van Wammelen, Christian Weyenberg en Danny Wagtmans maken aanspraak op een topklassering. In de drie voorafgaande heats kunnen punten worden gescoord voor de World Cup opstelling, die dan laat in de middag zal worden verreden.

Lees verder...

Briatore en Symonds weg bij Renault

Team erkent impliciet aantijgingen competitievervalsing

[16-09-2009] Renault heeft bekendgemaakt dat teambaas Flavio Briatore en technisch directeur Pat Symonds met onmiddellijke ingang de renstal hebben verlaten. Bovendien laat het team weten dat de aantijgingen van competitievervalsing 'niet zullen worden betwist'.

Renault wordt ervan beschuldigd dat de teamleiding (Briatore en Symonds) vorig jaar tijdens de Grand Prix van Singapore Nelson Piquet hebben gevraagd opzettelijk te crashen om een safetycar-situatie te veroorzaken. Daardoor werd Fernando Alonso aan de zege geholpen.

“Het ING Renault Formule 1-team zal de recente beschuldigingen van de FIA met betrekking tot de 2008 Singapore Grand Prix niet betwisten”, aldus het persbericht. Dat komt in feite neer op een schuldbekentenis.

Tijdens de Grand Prix van Monza werd duidelijk dat de FIA over uitgebreide documentatie beschikt met betrekking tot de race in Singapore vorig jaar. Piquets verklaring, aangevuld met de telemetrie van de crash en radiotranscripties tussen hem en zijn engineer - die Formule 1.nl heeft ingezien - wijst erop dat het team inderdaad in de fout is gegaan.

Gisteren werd duidelijk dat de FIA Pat Symonds immuniteit heeft aangeboden in ruil voor zijn verklaring over de gebeurtenissen in Singapore. Dat heeft er kennelijk toe geleid dat Renault zijn eigen conclusies heeft getrokken door de twee hoofdrolspelers op straat te zetten.

Dat neemt niet weg dat Renault volgende week gewoon voor de World Motor Sport Council (WMSC) moet verschijnen. Ook is het onwaarschijnlijk dat het team door het ontslaan van Briatore en Symonds de dans ontspringt. FIA-president Max Mosley verklaarde immers al eerder dat het team een uitsluiting van het kampioenschap boven het hoofd hangt indien bewezen wordt dat de equipe zich schuldig heeft gemaakt aan competitievervalsing.

StockCar F1 nieuws: ‘World Cup Stockcar F1 Proflex Cup nieuws’



De zaterdagmiddag krijgt in de vorm van de Proflex Cup een spectaculaire afsluiter. De Stockcar Formule 1 coureurs zullen een dag voor hun World Cup de kaarten op tafel moeten leggen, om er voor te zorgen dat deze sponsor Cup mee naar huis gaat.



Waarom een Proflex Cup? Proflex is sinds enkele jaren bij het grootste deel van alle Stock Car F1 asfalt rijders dé leverancier van schokdempers en veren. Dankzij hun jaren lange ervaring in het race, rally en cross segment wisten zij in korte tijd veel Stock Car F1 coureurs te overtuigen van de kwaliteit van de Proflex technologie.




Proflex maakt schokbrekers op wens van de coureur en dit niet alleen in Nederland maar over de gehele wereld.
Een 20 ronden tellende finale zal gaan uitmaken wie deze titel in de wacht sleept. Een finale met een dubbele lading. Tijdens deze race zijn fraaie bekers te verdienen waaronder een zeer mooie wisselbeker.



De coureurs wacht een sensationele wedstrijd die de World Cup zaterdag nog lang tot gespreksstof zal laten zijn. Wordt het een topper die deze titel pakt of, laat de grote brigade “yellow & blue tops” geen gaatje vallen en beklinken zij deze deal. Eén ding is zeker, deze afsluiter zal de toon zetten voor de World Cup die op zondag zal worden verreden!

Bron: Media Raceway Venray

Formule 1: Lotus ingeschreven als dertiende team voor seizoen 2010

 
 
   
 
480_lotus_as

Vandaag maakte de internationale autosportfederatie FIA bekend dat autofabrikant Lotus vanaf volgend seizoen na 15 jaar afwezigheid weer terugkeert in de Formule 1. Lotus neemt de plaats over van BMW Sauber, dat eerder dit seizoen aangaf bezig te zijn aan zijn laatste seizoen in de F1.

Terugkeer van een legende
Anders dan de overige nieuwkomers in 2010, Manor GP, US F1 en Campos heeft Lotus al een grote staat van dienst opgebouwd in Formule 1. Het tot de verbeelding sprekende automerk was van 1958 tot 1994 actief in 491 Grand Prix’, waarin Lotus 79 races wist te winnen, zes keer wereldkampioen werd en zeven keer de constructeurstitel won.

Geliefd bij coureurs
Ook coureurs reden graag voor Lotus, dat veel naamsbekendheid maakte met de briljante sponsordeal met John Player Special en de indrukwekkende zwarte bolide die zij daarbij op het circuit neerzette. Het zijn niet de minste namen die achter het stuur van een Lotus plaatsnamen, zo reden Ayrton Senna, Nigel Mansell, Mario Andretti, Emerson Fittipaldi en Mika Hakkinen ooit voor de nu herintredende renstal.

BMW Sauber reserve
Ondanks de toetreding van Lotus als dertiende team is de deur voor BMW Sauber nog niet geheel gesloten. Teameigenaar Peter Sauber probeert nog investeerders te vinden om het raceteam te behouden. De FIA heeft BMW Sauber als veertiende en reserveteam op de shortlist staan.
 

Een paar filmpjes EK Tractor Pulling Bakel 2009.

Dit kwam ik tegen op een forum over Toine Wuts.

Beste heer Wuts,

Toine_wuts

Ik zit met een probleem en hoop dat u mij kunt helpen!

Wat is het geval? Ik was afgelopen zondag in mijn mooie groene tuin aan het werken waar veel bomen etc. in staan. Mijn tuin ligt volledig om mijn huis heen en de afrastering is een mooie, wederom groene haag. Ziet er echt erg mooi uit en is goed voor het milieu. Dat zult u ongetwijfeld met mij eens zijn. Bij het werken in mijn tuin schrok ik mij echter kapot: mijn electrische heggeschaar blijkt 95decibel geluid te produceren en mijn benzine grasmaaier maakt zelf 96decibel geluid (er zitten plaatjes op waar deze waarden op vermeld staan, dus bewijs is aanwezig). Een stockcar maakt tegenwoordig, na grote investeringen door de teams, minder geluid dan voornoemde apparaten en toch bent u daar nog steeds tegen. Wanneer gaat u nu in tegen de tuingereedschappen welke zoveel herrie maken? Dat zou ik graag willen weten want als ik ook deze niet meer mag gebruiken dan kan ik mijn tuin tijdig gaan asfalteren zodat deze onderhoudsvriendelijk is.
Ik was overigens de enige die geschrokken was van de door mijn apparaten veroorzaakte herrie, want de vogeltjes bleven komen (en de duiven scheiten nog steeds mijn auto onder), mijn vissen hebben al dit geweld ook overleeft, de marter vind het nog altijd lekker warm onder mijn motorkap en zelfs de eenkhoorntjes waren er zondag weer. Dus ik kan me ook niet voorstellen dat de dieren in De Peel last hebben van het circuit, waar bovendien nog eens meters hoge geluidsschermen omheen komen! Als de diertjes er last van hadden dan waren ze inmiddels wel al uit De Peel vertrokken lijkt me. Het lier van de zweefvliegtuigen maakt zelfs nog meer lawaai dan stockcars en dan nog maar te zwijgen van het militaire vliegveld dat er al jaren ligt. Ow sorry, dat is van de overheid dus mag ten alle tijden, de overheid is immers één van jullie sponsoren. Zelf woon ik trouwens in Brunssum waar iedere dag weer vele malen de Awacs over komt vliegen. Ik kan u zeggen, dat geluid komt nog ver boven mijn grasmaaier uit. En mag dat dan wel?? Ow alweer moet ik mijn excuses aanbieden, dat is ook overheid dus mag ook. In ieder geval wil ik mijn buren, de tennisbaan, veel succes toe wensen in de toekomst want tennis veroorzaakt meer overlast dan Circuit De Peel. Waarom? Omdat de tennisbaan midden in een woonwijk ligt waardoor naast parkeerproblemen ook geluidsoverlast ontstaat (tennissen is absoluut niet geruisloos en de tennissers zelf ook niet) en slecht voor het milieu, er staan immers gigantische lampen rondom de banen zodat (7 dagen per week) tot 23:00 gespeeld kan worden. Lijkt me ook heel wat energie te kosten. Maar begrijp me niet verkeerd, ondanks de overlast die ik van de tennisbaan ondervind en het feit dat ik helemaal niets met tennis heb wil ik absoluut niet dat de tennisbaan naast mij verdwijnt. Waarom niet? Omdat ik andere mensen WEL hun hobby gun!!!

ps ik hoop dat u wel de moeite neemt om hierop te reageren. Ik betaal immers netjes mijn belasting waardoor de milieufederatie deels in stand wordt gehouden.

Stockcar F1 nieuws: 'WK Stockcar F1 King Lynn deelnemers'



De volgende rijders zullen deelnemen aan het WK stockcar F1 weekend in Engeland

Deelnemers vrijdag 18 september te Kings Lynn:

No. Name Grade
12 Evert van den Berg Red
T12 Piet Dogger Blue
16 John van 't Veer Blue
17 Bouwe Arjan Hiddinga Red
19 Gerrit Zwerver Yellow
22  Louw Wobbes Superstar
23 Feite Visser Blue
29 Durk Greidanus Superstar
32 Axel Nijs Red
35 Fred Hink Red

Lees verder...

Simracing vergt een hele inspanning

Een paar rondjes met Wilco op Limerock.
Je kan hier mooi zien dat de banden warmer worden waardoor de stuurbeweging minder wordt.

De Thrust SCC op schaal nagebouwd

De Thrust SCC op schaal nagebouwd

De Thrust SCC was een project aan het eind van de vorige eeuw om het snelste voertuig ter land te bouwen. In 1997 werd hiermee ook het record verbroken en werd het het eerste voertuig die met 1227 km/u over het land door de geluidsbarierre ging. Nu is er een schaalmodel in ontwikkeling die mogelijk ook alle records moet gaan verbreken.

V8 supercar coureur Rick Kelly kent (net als vele coureurs) de RC auto's als hobby en de wil voor meer snelheid zit in zijn bloed. Met de aanschaf van een schaalmodel van de Thrust SSC werd het idee geboren om daar een RC schaalmodel van de bouwen en werd een compleet plan opgezet. Door het 3D laserscannen van het model naar een CAD programma konden de mallen gemaakt worden waarmee met carbon-fiberglas de gehele bodywork opgebouwd kon worden.
Een eigen ontwikkelde ophanging met aluminium wielen gedempt met 1:5 dempers en 2 gasturbines voor de voortstuwing zoals de echte SCC kent begon al enig beeld te geven hoe het moest gaan worden.

De Thrust SCC op schaal nagebouwd

De auto heeft uiteindelijk een spuitwerk in de stijl van zijn V8 auto mee gekregen waarbij zijn sponsor Red Bull duidelijk op de voorgrond gezet wordt. Misschien wel leuk om tussen door te vermelden, Red Bull staat bekend om het sponseren van grote extreme evenementen waarin de motorsport centraal staat maar ze beginnen ook de RC autosport te ontdekken en kunnen we misschien in de toekomst meer aandacht verwachten.

Maar terug naar de Mojet zoals deze schaalgetrouwe SCC gedoopt is. Een eerste testrit na 700 uur bouwen is niet geheel super verlopen zoals op een video te zien is maar dat weerhoud hem niet om de 300 km/u te gaan halen. Nick Chase die al eerder officieel met een RC de 134 mph haalde met gewoon een brushless motor aangedreven auto heeft dat ondertussen al aangescherpt naar 161 mph wat overeen komt met 260 km/u. Als de Mojet dit gaat verslaan is nog onduidelijk maar hopelijk gaan we dat dit jaar nog zien, voorlopig gaan zijn gewone werkzaamheden als coureur gewoon voor....



 



Bron en filmpjes:
http://www.rickkelly.com.au/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=8&Itemid=9
http://www.thrustssc.com/

Extra info World Cup weekend Venray.

NIEUWS 2009


 
Zoals eerder vermeld wordt op zaterdag 26 en zondag 27 september op Raceway Venray de World Cup Stockcar F1 en F2 races verreden. Er wordt gereden met de 5 klassen die normaal ook op Raceway Venray rijden:
     - Stockcar F1 en F2
     - Hot-Rod
     - Saloon Stockcars
     - Formula Toyota

Op zaterdags zal de World Cup voor de Stockcar F2 verreden worden en zondags de World Cup voor de Stockcar F1.

Kamperen
Mogelijkheid tot kamperen is er vanaf vrijdag 25 september, aankomsttijden zijn als volgt:

Vrijdag 25 september van 15:00 tot 22:00 uur.
Zaterdag 26 september van 8:00 tot 20:00 uur.
Zondag 27 september van 8:00 tot 12:00 uur.

De kosten hiervan zijn € 5,00 per persoon.
Er wordt gezorgd voor voldoende toiletten en er is ook bewaking aanwezig. De ingang van het kampeerterrein is tegenover het oude circuit.

Graag aandacht voor de volgende huisregels:
- Volg de instructies van de parkeerwachters op.
- Zowel op het kampeergedeelte als op het circuit is het dragen van de polsbandjes verplicht, bij 
  het niet zichtbaar dragen van het bandje wordt uw toegang geweigerd.
- Er mag geen open vuur zijn.
- Paddock/kampeerstilte na 19.00 uur (dit geldt voor motoren, muziek etc.).

--> Hoe meer overlast we veroorzaken, hoe minder kans dat deze race hier herhaalt wordt.

Let op: hierop wordt streng toegezien!!


Entree
Volwassenen (vanaf 15 jaar)

Zaterdag
Zondag 
Passe partout
€ 15,00
€ 20,00
€ 30,00


Kinderen 10 t/m 14 jaar

Zaterdag
Zondag 
Passe partout
€ 10,00
€ 15,00
€ 20,00


Kinderen 0 t/m 9 jaar krijgen gratis entree.

Er is mogelijkheid om gebruik te maken van overdekte zitplaatsen, hiervoor vragen wij wel een kleine vergoeding, zijnde±
€ 3,00 per dag per persoon of
€ 5,00 voor voor het weekend, per persoon.

De entreeprijs is voor iedere bezoeker, hierbij gelden geen kinderprijzen.
De kaartjes hiervoor zijn verkrijgbaar bij de zittribunes.


Tijdschema´s
Zaterdags is er trainen van 9.30 tot 11.30 uur, dit is alleen voor de stockcar F1.
Aanvang wedstrijden: 12.00 uur.
Einde uiterlijk 19.00 uur.

Zondags is er trainen van 10.00 tot 11.30 uur.
Aanvang wedstrijden: 12.00 uur.
Einde uiterlijk 19.00 uur.


Algemene informatie
Op het circuit zullen voldoende toiletten en prullenbakken aanwezig zijn.
Maak er gebruik van, zodat we dit mooie circuit ook mooi achter laten.

Raceway Venray wenst u een plezierig en sportief weekend.
 

Dutch DGT4: zware crash Bernhard van Oranje (update

)
 
   
 
480_crash1_9330

Bernhard van Oranje is zwaar gecrasht in de eerste race van het Tango Dutch GT4 op Circuit Park Zandvoort. Na het ongeluk, in de tweede ronde van de race, werd de race stilgelegd. Bernhard klapte met zijn Ford Mustang FR 500 C in de vangrail aan het begin van het Scheivlak en vaagde ook enkele reclameborden weg. Bernhard kon zelf uit zijn zwaarbeschadigde auto klimmen, de gevolgen voor de coureur lijken gelukkig erg mee te vallen. Dat laatste geldt niet voor de Mustang.

Tekst: Roy van der Laan
Foto's: Gerrie Hoekstra


480_crash_2_9340

De herstart van de race laat lang op zich wachten, met name omdat er eerst een flink aantal meters beschadigde vangrail vervangen moeten worden.

480_crash3_9345

Geblesseerde schouder

Twee uur na het ongeluk spraken we teamchef Jan Lammers. “Bernhard heeft alleen last van zijn schouder, aan de kant van de impact. Gelukkig is het goed afgelopen”, vertelde hij.
Pieter Christiaan van Oranje stond nog een beetje na te shaken na het ongeval van zijn broer. “Ik stond op het pitdak te kijken toen ik hoorde dat Bernhard gecrasht was”, blikte hij terug. “Op zo’n moment schrik je natuurlijk erg. Bernhard is geslipt op een plas water die op de baan terecht was gekomen doordat een andere deelnemer even over het gras was gereden. Bernhard reed op dat moment alleen, er was geen andere rijder bij betrokken. De klap was hard, gelukkig is de Mustang een stevige auto.”

480_crash4_9341

Van simracen naar het echte racen, VRL rijder Jelle Aerts gaat het proberen!


Jelle Aerts neemt op 30 september deel aan de finale van de Dunlop Drivers Cup op Circuit Zolder, hij wist zich uit 1.000 kandidaten voor de finale met 15 te plaatsen. Voor Jelle lijkt een jeugddroom dichtbij te komen. Toen Jelle in Borgloon op internaat zat, kreeg hij op een woensdagmiddag de kans met een racekart te gaan rijden, ook op de kartingbaan van Francorchamps. Hij had meteen de smaak te pakken en was vanaf dan geregeld te vinden op indoor- en outdoorpistes.

En zo groeide zijn droom om met een racewagen om het circuit te rijden, maar dat kost natuurlijk een bom duiten. Tot Jelle de Dunlop Drivers Cup ontdekte, een wedstrijd die zoekt naar jongeren met racetalent. Vorig jaar viel hij naast de selectie, maar dit jaar was hij bij de 70 geselecteerden. Vorige maand nam hij op het kartcircuit in Genk deel aan de voorrondes. “Dat gaat echt niet over snelheid alleen, Dunlop had een hele reeks proeven klaar, waar je de kans krijgt om je te bewijzen: conditietest, mountainbike, teambuilding, mechaniek en dan het karten. Toen al was de groep tot 20 herleid, maar na het karten was het echt in spanning wachten op de uitslag. ’t Was goed gegaan, maar tot mijn eigen verbazing kwam ik als eerste uit.” Toen moesten ze nog eens per 5 de baan op, in echte racemachines en daar werkelijk alles uit de kast halen.

Jelle kon zich bij de beste 15 plaatsen, daardoor mag hij op 30 september in een Ex Mini JCW meedoen op Circuit Zolder en daar voor de TOP 3 strijden. Snelheid, wagenbeheersing, doorzettingsvermogen en uitstraling zijn daarbij belangrijk. De uiteindelijke winnaars mogen in november deelnemen aan de 10 Hours of Zolder. Duimen maar en supporteren voor Jelle op 30 september!

Help Jelle naar de overwinning en support hem op zijn facebook group:
http://www.facebook.com/group.php?gid=244776415251&ref=mf

Sportscars: Subaru terug in de autosport!

Subaru dat zich begin dit jaar uit het WRC terugtrok, keert volgend jaar op eigen bodem terug in de autosport. Goed nieuws in crisistijd dus.

Tekst Willem J. Staat
Foto’s PR

subaru_gt_1


Subaru in Japans GT300 kampioenschap
Verschillende fabrikanten en teams hebben de afgelopen maanden minder populaire beslissingen moeten nemen. Zo sneuvelde bij Subaru het WRC Programma. Inmiddels heeft de Japanse fabrikant een kleine ommezwaai gemaakt Het merk presenteerde de fraaie Subaru Legacy GT welke volgend jaar in het Japanse GT-kampioenschap in de GT300 klasse ingezet gaat worden. Bij Subaru benadrukte men dat de Legacy GT door een semi-fabrieksteam gerund gaat worden.

subaru_gt2