Nico Rosberg kan zijn favoriete radio station niet vinden!

De korte oval van Raceway Venray wordt deze winter ingekort.

NIEUWS


Venray, 11-11-2011

De organisatie van Raceway Venray heeft besloten om de korte oval in te korten. Dat houdt in dat er een vaste muur komt tussen de lange en korte oval op het rechte stuk. Het rechte stuk bij start en finish wordt naar binnen gelegd waardoor de oval smaller wordt.

Binnenkort wordt het beton hiervoor gestort en aan de binnenkant van deze muur komt een stalen plaat. Ook worden de bochten 3 en 4 naar binnen gelegd zodat een veilige zone ontstaat en de baan in lengte dus ook korter wordt. Na deze werkzaamheden zal er met een aantal auto's worden getest en pas daarna wordt besloten of de baan nog meer veranderd moet worden of zo blijft.

Voor komend seizoen hoopt Raceway Venray meer competitieve wedstrijden te kunnen organiseren met meer rijders

Mijn nieuwe 1/8 stockcar.

Dit is de ex Roberto Costantin H5 auto die ik overgenomen heb.

Dit is de opvolger van de auto waar hij deze wielophaning met schokdempers op heeft uitgetest.
Het zwaartepunt licht nu een heel stuk lager, een geweldige auto.

Sportscars: Kalender Lange-Afstands-WK 2012 bekendgemaakt

111112_logo_wec
Dit is het officiële logo van het FIA World Endurance Championship

Tijdens de finale van de Intercontinental Le Mans Cup in het Chinese Zhuhai hebben de FIA en de Automobile Club de l’Ouest de kalender voor het nieuwe FIA World Endurance Championship (WEC) bekendgemaakt. Geen echte verrassingen, met de klassiekers in Sebring en Le Mans, Europese races in Spa en Silverstone, wedstrijden in Sao Paulo en Bahrein en tenslotte rondes in het Verre Oosten op Fuji en een nog nader te bepalen race in China. ‘Petit Le Mans’, dit jaar nog onderdeel van de ILMC, ontbreekt, wat opnieuw een flinke klap voor de American Le Mans Series betekent. Bovendien, en daarmee zal met name Audi niet blij zijn, vallen vijf van de acht geplande races samen met de DTM. Voor een rijder als Mike Rockenfeller, die dit jaar nog een dubbel programma met ILMC en DTM reed, wordt dat dus lastig…

Tekst: René de Boer

De kalender:
17 maart 12 Uur Sebring (Verenigde Staten)
5 mei Spa-Francorchamps (België)
16 juni 24 Uur Le Mans (Frankrijk)
25 augustus Silverstone (Groot-Brittannië)
16 september Sao Paulo (Brazilië)
30 september Fuji (Japan)
20 oktober Bahrein
11 november China



DSC: Indrukwekkende evenementen kalender Supercar Challenge voor 2012

110425_soelen1

Er is een indrukwekkende kalender samengesteld, met het races op de circuits van Assen, Zandvoort, Spa-Francorchamps, Zolder en de Nurburgring. Er zijn een groot aantal grote publieksevenementen zoals natuurlijk het GT1 en Superleague evenementen op Zolder en de GAMMA racing Days op Assen en de ADAC Masters op Zandvoort . Beide groepen zullen minimaal tijdens 8 evenementen actief zijn en zo mogelijk, indien de laatste onderhandelingen succesvol worden afgesloten, tijdens 9 evenementen.

Tekst en foto's: DSC

Daarnaast zal een delegatie, buiten het DSC kampioenschap om, mee doen tijdens de 24 uur van Zolder en een aantal teams hebben zich ingeschreven voor een gastrace op het Circuit van Monza. Een fraai en vol programma derhalve.

Voorlopige kalender kampioenschap Supercar Challenge 2012:

3-4-5 april: Pre season testdagen , Circuit Zolder *
20-21-22 april: FIA GT1 World Cup , Circuit Zolder
4-5-6 mei: ADAC Masters GT3 , Circuit Park Zandvoort
25-26-27 mei: GTOpen-F2 , Nurburgring
22-23-24 juni: GTOpen- F2 , Spa-Francorchamps
6-7-8 Juli: Superleague Dutch GT , Circuit Zolder
3-4-5 augustus: GAMMA Racing Days , TT-Circuit Assen
24-25-26 augustus: DTM , Circuit Park Zandvoort (1)*
14-15-16 september: Superleague Formula, TT-Circuit Assen (2)*
12-13-14 oktober: Racing Festival Spa , Spa-Francorchamps
26-27-28 oktober: Finaleraces Assen , TT-Circuit Assen

Opm.: * onder voorbehoud definitieve goedkeuring en definitieve data.
(1) Alleen divisies GT en Supersport 1
(2) Alleen divisies Supersport 2, Sport 1 en Sport 2

Invitatie evenementen buiten DSC kampioenschap:
5 tm. 9 september 2012 24 Uur van Zolder , Circuit Zolder
28-29-30 september 2012 AvD 100 Meilen rennen , Autodromo di Monza

126f3437448e2b6a47f165ff517faca21

De sportieve en technische organisatie van de Supercar Challenge
Het kampioenschap staat open voor teams en rijders uit de gehele EU in het bezit van een door een ASN uitgegeven Nationale licentie. Alle rijders komen in aanmerking voor punten in het kampioenschap op voorwaarde dat ze aan minimaal 4 evenementen deelnemen. Alle races worden verreden onder auspiciën van de Nederlandse KNAF welke eventuele klachten, beroepsprocedures en geschillen zal behandelen.

Tijdens alle races zijn een Nederlandse KNAF sport- en technische commissaris aanwezig welke als Voorzitter van het College, respectievelijk Hoofd TC voor de Supercar Challenge zullen optreden. Vanzelfsprekend zal onze vaste wedstrijdleider Bobbe Veldkamp verantwoordelijk zijn voor het raceverloop.

De algehele organisatie is in handen van V-Max Racing Management te Breda waar op dagelijkse basis Dick van Elk en Renate Vissers actief zijn. Rondom de evenementen wordt dit team aangevuld met een grote groep vrijwilligers met een autosport hart. Voor allen is de ultieme doelstelling een plezierig autosportweekend voor de deelnemers te organiseren.

Naast de Supercar Challenge is VRM ook verantwoordelijk voor de organisatie en promotie van complete evenementen zoals de Zolder Superleague in Juli en de Finaleraces op Assen waar de VRM ook als gastheer zal optreden voor de andere deelnemende klassen.

NASCAR: Kyle Busch mag voor mij nooit meer in een raceauto stappen voor deze aktie!!!!!

Kyle Busch heeft vrijdagavond in de NASCAR Camping World Truck Series grote verontwaardiging van vrijwel al zijn collega’s op de hals gehaald, nadat hij een tegenstander op de Texas Motor Speedway op uiterst grove wijze elimineerde.

Tekst Willem J. Staat
Foto’s NASCAR, Toyota

2011texas_truckrace
Kyle Busch veroorzaakt een schandalig incident onder neutralisatie in Texas

Kyle Busch weer enfant terrible van NASCAR
In de vijftiende ronde van de NASCAR Camping World Truck wedstrijd nam Kyle Busch, onder neutralisatie kennelijk wraak op tegenstander Ron Hornaday. Met opzet reed Busch tegen de achterzijde van diens truck en beide eindigden met een enorme dreun in de muur. Busch gaf als commentaar dat hij in de Truckseries al viermaal achter elkaar geëlimineerd was en dat hij het volledig gehad had. Op SpeedTV verklaarde Busch dat Hornaday roekeloos bezig was bij het dubbelen van een tegenstander waarna beiden tegen de muur raakten. Het was ook de aanleiding van de neutralisatie waarin Busch zich niet meer kon beheersen.

Zijn collega’s Jimmie Johnson, Jeff Gordon en Brad Keselowski bekritiseerden de actie van Busch fel op Twitter. “Geen plaats voor mensen die met opzet iemand van de baan rammen. Belachelijk” was het commentaar van Keselowski. Hornaday’s teambaas Kevin Harvick die de wedstrijd won gaf als commentaar “dat Busch veel te ongeduldig is en gewoon niet kan verliezen. Een slechte verliezer. Hij kan beter het gehele weekend in zijn motorhome blijven. Ik weet hem te vinden” aldus Harvick. Ron Hornaday: “Zo stom, hij wist dat ik er was. Hij reed me gewoon in het beton!” Het commentaar op Speed TV loog er overigens ook niet om “Kyle Busch moet gewoon voor de rest van het seizoen aan de kant gezet worden!” Mogelijk krijgt Busch voor de Sprint en Nationwidewedstrijd een startverbod opgelegd.

2011_kyle_busch_portret_texas
Kyle Busch moet voor de rest van het seizoen gewoon aan de kant gezet worden!

Foto's en video 10 jaar LiMAC

Ik heb als ex voorzitter van de LiMAC foto en video materiaal verzameld over 10 jaar LiMAC en zal deze regelmatig via het LiMAC logo rechts boven op Facebook plaatsen.

Dus kijk regelmatig om te kijken of je zelf op de foto's voorkomt.
De eerste foto's zijn van de 1e clubrace 2001 HRT belgie.

 Har Hendriks.

 

 

NASCAR: Wederom test elektronisch brandstofinjectiesysteem

De teams van Stewart Haas Racing, Roush Fenway Racing, Michael Waltrip Racing, Hendrick Motorsports, JGR en Earnhardt Ganassi Racing verrichtten afgelopen maandag op Martinsville uitgebreid testwerk met het door McLaren ontwikkelde elektronische brandstofinjectiesysteem.(EFI)

Tekst Willem J. Staat
Foto’s NASCAR

2011_martinsville_test_tony_stewart
Tony Stewart in actie met het EFI Testchassis van Stewart Haas Racing.

Voorbereidingen introductie elektronische brandstofinjectie in volle gang
Voor de derde achtereenvolgende maal werd het EFI(Electronische Brandstof Injectie) systeem afgelopen maandag getest. Eerder werden er tests verricht op Charlotte en Talladega. In 2012 schakelt men bij NASCAR van de ouderwetse carburateurs over op dit systeem. De eerste tests met dit systeem begonnen al in juli in Kentucky. NASCAR Sprint Series directeur John Darby: “De teams hebben nu diverse circuits en weersomstandigheden voor het seizoen 2012 kunnen toetsen. In Kentucky was het extreem warm terwijl het hier in Martinsville niet warmer dan 15 graden werd”. De reacties op het nieuwe EFI systeem waren uiterst positief. John Darby van NASCAR: “Als er volgas gereden wordt voelt de auto volgens de rijders zelfs nog beter aan. Als er halfgas gereden wordt, dan voelen de auto’s iets “zachter” aan. Verder maakt het weinig verschil.”

Tony Stewart: “Deze test is vooral belangrijk voor onze motorentechnici en onze organisatie in zijn geheel. Het stelt hen in de gelegenheid om de brandstofmapping te lezen zodat ze de “ins-en outs” van het EFI systeem leren kennen. Wij zijn ervan overtuigd dat het systeem aan het begin van het seizoen “bullet proof” is. Tony Stewart had natuurlijk al in Indycar de nodige ervaring hiermee opgedaan.

2011data_engineers_martinsville
De NASCAR bolides mogen dan op ouderwetse leest geschoeid zijn, maar kunnen
tegenwoordig niet zonder de moderne computer.

AJ Allmendinger die afgelopen zondag voor het team van Jack Roush Racing als elfde eindigde verklaarde dat het zijn eerste ervaring was met een EFI Stockcar. Allmendinger: “Nadat ik afgelopen zondag hier 500 ronden afgelegd had was het wel “cool” om hier nog eens te rijden. Het was wel bijzonder om alle “handtekeningen” op de muur te zien en alle sporen op het wegdek. Wij hebben een paar kleine afstellingen verricht maar in totaal was het bijzonder productief.”

2011_martinsville_test_allmendinger
Het EFI-Testchassis van Jack Roush Racing.